🔶 WERSJA DEMO - Płatności testowe, bilety nierealne

Regulamin sklepu internetowego

Niniejszy regulamin określa zasady korzystania ze sklepu internetowego Fokarium Hel - Stacji Morskiej im. Profesora Krzysztofa Skóry, dostępnego pod adresem: fokarium.transcom-system.pl

Postanowienia wstępne:

  1. Niniejszy regulamin określa zasady świadczenia usług drogą elektroniczną oraz zasady i tryb zawierania ze Sprzedawcą umów na odległość – umów sprzedaży usług. Regulamin określa w szczególności prawa i obowiązki Stron a także tryb postępowania reklamacyjnego.
  2. Niniejszy Regulamin jest regulaminem, o którym mowa w art. 8 ust. 1 pkt 1) ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (t.j. Dz. U. z 2024 r. poz. 1513 z późn. zm.).
  3. Regulamin jest udostępniony nieodpłatnie za pośrednictwem Sklepu internetowego, który umożliwia pozyskanie, odtwarzanie, utrwalanie i wydrukowanie treści Regulaminu.
  4. Podmiotem świadczącym obsługę płatności online jest PayPro SA.

Definicje

  1. Bilet - potwierdzenie zawarcia Umowy sprzedaży Usługi;
  2. Kupujący- osoba fizyczna, osoba prawna lub jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej, która korzysta ze Sklepu Internetowego, w szczególności dokonuje Zamówienia;
  3. Konsument – Kupujący dokonujący ze Sprzedawcą czynności prawnej niezwiązanej bezpośrednio z jego działalnością gospodarczą lub zawodową;
  4. Regulamin - niniejszy regulamin Sklepu Internetowego Sprzedawcy;
  5. Sklep internetowy - serwis internetowy dostępny pod adresem: fokarium.transcom-system.pl wraz ze wszystkimi jej podstronami, której administratorem jest Sprzedawca;
  6. Sprzedawca Fundacja Rozwoju Uniwersytetu Gdańskiego, ul. Bażyńskiego 1A, 80-952 Gdańsk, NIP 584-030-45-78, Regon 190552396;
  7. System płatności online – usługa umożliwiając dokonanie płatności za Usługę online, świadczona przez Przelewy24- PayPro SA, ul. Pastelowa 8, 60-198 Poznań, NIP: 779-236-98-87, REGON: 301345068, Sąd Rejonowy Poznań - Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, VIII Wydz. Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego Nr KRS 0000347935, wysokość kapitału zakładowego: 4 737 100,00 zł, wpłacony w całości, wpisanej do rejestru usług płatniczych pod numerem IP24/2014
  8. Umowa sprzedaży - umowa sprzedaży Usług zawarta pomiędzy Kupującym a Sprzedawcą za pośrednictwem Sklepu internetowego, na zasadach określonych w Regulaminie;
  9. Usługa – usługa wstępu do fokarium oraz muzeum fokarium;
  10. Zamówienie - oświadczenie woli Kupującego, zmierzające bezpośrednio do zawarcia Umowy sprzedaży Usługi, które określa w szczególności rodzaj i liczbę nabywanych Usług oraz ich cenę;
  11. Fokarium - fokarium Stacji Morskiej im. Prof. Krzysztofa Skóry, ul. Morska 2, 84-150 Hel;

Warunki sprzedaży oraz płatności

  1. Umowę sprzedaży można zawrzeć bez rejestracji konta w Sklepie internetowym.
  2. Kupujący, w celu internetowego zakupu Usług, o których mowa w Regulaminie, musi posiadać infrastrukturę techniczną i system informatyczny pozwalający na korzystanie z zasobów Internetu, konta e-mail oraz przeglądarki zasobów internetowych umożliwiającej wyświetlanie stron WWW. Ponadto Kupujący musi posiadać konto bankowe z dostępem do Internetu i współpracujące z dostawcą systemu płatności online działającego w Sklepie internetowym Sprzedawcy.
  3. Do zawarcia Umowy sprzedaży Usługi dochodzi z chwilą dokonania przez Kupującego pełnej zapłaty za Zamówienie, za pośrednictwem systemu płatności elektronicznych. Za chwilę dokonania zapłaty Sprzedawca uważa moment obciążenia rachunku bankowego Kupującego.
  4. Korzystanie z systemu sprzedaży on-line nie wiąże się z żadnymi dodatkowymi opłatami, poza opłatami za dostęp do sieci Internet ponoszonymi przez Kupującego, zgodnie z pakietem taryfowym dostawcy usług, z którego korzysta Kupujący. Osoby dokonujące płatności za pośrednictwem banku zagranicznego winny uwzględnić koszty pośrednictwa bankowego, gdyż tylko pełna zapłata w wyznaczonym terminie zapewnia prawidłową realizację Zamówienia przez Sprzedawcę.
  5. Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek konsekwencje związane z nieprawidłowościami w funkcjonowaniu banku, wskazanego przez Kupującego w trakcie dokonywania płatności.
  6. Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za skasowanie lub nieodebranie otrzymanych powiadomień przez Kupującego.

Zamówienie i realizacja Usługi

  1. Do złożenia Zamówienia konieczne jest:
    • zaakceptowanie przez Kupującego niniejszego Regulaminu,
    • spełnienie przez Kupującego wszystkich procedur zakupu wymaganych na stronie fokarium.transcom-system.pl;
    • podanie danych Kupującego wskazanych przez Sprzedawcę, jako koniecznych do realizacji Zamówienia;
    • wybór przez Kupującego Usług, jakie zamierza nabyć, ich ilości, rodzaju, terminu realizacji,
    • sprawdzenie przez Kupującego poprawności wprowadzonych danych,
    • opłacenie Zamówienia przez Kupującego za pośrednictwem zintegrowanego systemu płatności online.
  2. Ceny Usług podawane są w polskich złotych i zawierają podatek VAT.
  3. Informacje dotyczące przebiegu realizacji Zamówienia będą przekazywane drogą elektroniczną na adres podany przez Kupującego.
  4. W celu otrzymania faktury VAT należy w toku składania Zamówienia zaznaczyć opcję Faktura VAT oraz podać dane niezbędne do jej wystawienia. Kupujący wyraża zgodę na otrzymanie faktury elektronicznej.
  5. Sprzedawca nie ponosi jakiejkolwiek odpowiedzialności za podanie przez Kupującego danych błędnych lub nieprawdziwych.
  6. Błędnie podane dane oraz inne zapytania w zakresie Zamówienia w Kupujący może zgłosić Sprzedawcy wysyłając wiadomość e-mailową na adres Sprzedawcy: frug@ug.edu.pl
  7. Kupujący zobowiązany jest przed złożeniem Zamówienia zapoznać się z warunkami realizacji danej Usługi, w szczególności w zakresie dat i godziny, kiedy może być realizowana, w tym dat i godzin funkcjonowania fokarium oraz regulaminami korzystania z danych Usług i/lub obiektu gdzie będzie realizowana Usługa.
  8. Potwierdzeniem zawarcia Umowy sprzedaży jest otrzymanie Biletów na adres e-mail podany w trakcie składania zamówienia.
  9. Bilet należy wydrukować lub zachować na urządzeniu mobilnym.
  10. Termin ważności biletu wynosi 30 minut od momentu zakupu.
  11. Realizacja Biletu następuje poprzez zeskanowanie w urządzeniu bramki wejściowej do fokarium.
  12. Kupujący, który nabył Usługę ze zniżką, zobowiązany jest do posiadania/okazania dokumentu potwierdzającego uprawnienia do zniżki.
  13. Bilety potwierdzające nabycia Usługi, której realizacja miała nastąpić w określonej dacie, tj. tzw. bilety niewykorzystane – nie podlegają zwrotowi oraz nie podlegają zamianie na Bilet uprawniający do skorzystania z Usługi w innym terminie.
  14. Fokarium w uzasadnionych przypadkach zastrzega sobie możliwość zmiany godzin wstępu. W szczególnych wypadkach fokarium zastrzega sobie prawo do poinformowania o zmianach w momencie ich wystąpienia. W takim przypadku Kupujący ma prawo do wystąpienia o zwrot zapłaconej należności lub zmianę terminu ważności Biletu, jeżeli będzie to możliwe.
  15. Usługi dostępne są w zależności od wolnych miejsc, przy czym brak możliwości złożenia Zamówienia w Sklepie internetowym nie oznacza, że nie ma możliwości nabycia Usługi w biletomacie znajdującym się przy wejściu do fokarium.
  16. Fokarium zastrzega sobie prawo do swobodnego decydowania o momencie rozpoczęcia i zakończenia sprzedaży internetowej Biletów na daną Usługę oraz jej wstrzymania w dowolnej chwili.

Odstąpienie od umowy

  1. Odstąpienie od umowy i zwrot środków możliwy jest tylko dla Zamówień, dla którego Usługa nie został zrealizowana wyłącznie z winy Sprzedającego.
  2. Zwrot płatności dla Kupującego jest dokonywany niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia o odstąpieniu od umowy, przy użyciu takiego samego sposobu zapłaty, jakiego użył Kupujący przy realizacji Zamówienia. Powyższe nie dotyczy kosztów jak wskazane w art. 33 i 34 ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (t.j. Dz. U. z 2024 r. poz. 1796).

Reklamacje

  1. Wszelkie pytania, uwagi lub reklamacje dotyczące zakupu i realizacji Biletów należy przesyłać pocztą elektroniczną na adres mailowy fokarium: frug@ug.edu.pl
  2. Reklamacje mogą być składane nie później niż 14 dni od zaistniałego zdarzenia będącego przyczyną reklamacją.
  3. W reklamacji Kupujący powinien podać:
    • numer Zamówienia i/lub Biletu, którego dotyczy reklamacja;
    • przyczynę reklamacji wraz z opisem sytuacji, której reklamacja dotyczy;
    • imię i nazwisko, adres e-mail, numer telefonu.
  4. Reklamacje będą jednorazowo rozpatrywane przez fokarium w terminie 30 dni od daty ich otrzymania, z wyjątkiem sytuacji, gdy przyczyna reklamacji leży po stronie operatora systemu płatności online. W takim przypadku reklamacja zostanie przekazana operatorowi systemu płatności online i rozpatrzona przez niego (termin rozpatrzenia reklamacji może ulec w takim wypadku wydłużeniu). Kupujący o decyzji zostanie poinformowany zwrotną wiadomością e-mail.
  5. W przypadku rozpatrzenia reklamacji na korzyść Kupującego przysługuje mu zwrot wpłaconych środków. Zwrot wpłaconych środków odbywa się przelewem na konto wskazane przez Kupującego.
  6. Fokarium nie ponosi odpowiedzialności za nieprawidłowo zgłoszone reklamacje, w szczególności za podanie nieprawidłowych lub nieprawdziwych danych przez Kupującego

Postanowienia końcowe

  1. Uznanie poszczególnych postanowień niniejszego Regulaminu w sposób przewidziany prawem za nieważne bądź nieskuteczne nie wpływa na ważność czy skuteczność pozostałych postanowień Regulaminu. W miejsce nieważnego postanowienia zastosowana będzie reguła, która jest najbliższa celom nieważnego postanowienia całego niniejszego Regulaminu.
  2. W sprawach nieuregulowanych w niniejszym Regulaminie mają zastosowanie przepisy obowiązującego na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, a w szczególności Kodeks cywilny, Ustawa o Świadczeniu usług drogą elektroniczną i Ustawa o prawach konsumenta.
  3. Sprzedawca zastrzega sobie prawo do zmiany niniejszego Regulaminu. Zmiany Regulaminu obowiązują od momentu ich wskazania i umieszczenia w Sklepie internetowym. Do Umów sprzedaży zawartych przed zmianą Regulaminu stosuje się poprzedni Regulamin (obowiązujący w chwili zawarcia Umowy sprzedaży.
  4. Sprzedawca wskazuje, iż nie wprowadził u siebie Kodeksu dobrych praktyk w rozumieniu art. 2 pkt. 5 Ustawy z dnia 23 sierpnia 2007 r. o przeciwdziałaniu nieuczciwym praktykom rynkowym (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 845).
  5. Rozstrzyganie ewentualnych sporów wynikających lub związanych ze świadczeniem Usług przez Sprzedawcę na podstawie niniejszego Regulaminu z Kupującym, który nie jest Konsumentem lub Przedsiębiorcą na prawach konsumenta zostaje poddane sądowi właściwemu miejscowo dla Sprzedawcy.
  6. Niniejszy Regulamin obowiązuje od dnia 31.12.2026.